مراقبت از دام در زمستان

مدیریت و مراقبت از دام در زمستان

در هنگام کاهش یا افزایش دما مراقبت از دام از اهمیت بالاتری برخودار خواهد بود. در زمستان که دما در حال کاهش است برخی نکات می تواند به حفظ سلامتی حیوانات کمک کننده باشد. زیرا همانطور که میدانید سرما نیز می تواند باعث تاثیر منفی بر حیوانات شود. برای هر نوع دام، شرایط دمایی ایده‌آل متفاوت است، بنابراین لازم است اطلاعات کافی مانند حداقل دمایی که حیوانات شما می‌توانند در معرض آن قرار بگیرند، را بدانید. تکنوفیدر به عنوان مرکز فروش و تعمیرات فیدر میکسر در این مقاله قصد دارد نکاتی برای مدیریت و مراقبت از دام در زمستان در اختیار شما قرار بدهد.

دام ها نسبت به تغییرات دما حساس هستند و هنگامی که دما از محدودیت های خاصی فراتر رفت، آنها می توانند از استرس گرمایی رنج ببرند، که به تغییرات رفتاری مانند دریافت غذای کمتر یا تولید شیر کمتر در مورد گاوهای شیری تبدیل می شود. بنابراین، مراقبت از دام با در نظر گرفتن این عوامل محیطی که بر نیازهای آنها تأثیر می گذارد، اهمیت زیادی دارد.

بررسی عوامل موثر بر حفظ سلامت دام در زمستان:

دمای پایین در زمستان امری اجتناب ناپذیر است، اما آنچه در دست شما دامداران است فراهم آوردن بهترین شرایط برای محافظت از حیوانات در برابر سرما در این مدت است. اینها برخی از نکاتی است که می توانید برای کمک به رفاه دام در فصل زمستان به کار ببرید.

کنترل شرایط محیطی داخلی و خارجی:

شرایط محیطی داخلی و خارجی

اولین چیزی که برای مدیریت و مراقبت صحیح دام در زمستان باید مورد توجه قرار گیرد، شرایط محیطی است، چه در داخل و چه در فضای باز. با دانستن دما و رطوبت محیط در هر زمان، می توانیم بهترین اقدامات را برای حفظ سلامت دام انجام بدهیم.

نظارت مداوم بر سلامت حیوانات:

شرایط دمای پایین باعث از بین رفتن قدرت دفاعی در دام می شود که آنها را در برابر عوامل بیماری زا که در سرما زنده می مانند، حساس تر می کند. به همین دلیل در زمستان مریض شدن حیوانات بیشتر است. برخی از بیماری های شایع در بین دام ها در فصل زمستان، لپتوسپیروز است که می تواند حتی انسان را هم درگیر کند. خوشبختانه، علائم بیماری در دام ها به راحتی قابل تشخیص است، زیرا حیوانات اغلب هنگامی که مشکلات سلامتی دارند، رفتار خود را تغییر می دهند. علاوه بر این، بررسی برخی موارد همچنین با در نظر گرفتن عوامل زیر نقش مهمی در تشخیص اولین علائم بیماری ایفا می کند:

تحرک دام: یک حیوان بیمار تحرک کمتری نسبت به سایر بیماران دارد و شما می توانید با توجه به میزان تحرک دام تشخیص دهید که کدام حیوان بیمار است و سلامتی آن در خطر است.

مصرف خوراک و آب: مصرف خوراک دام در زمستان معمولاً افزایش می یابد. کاهش قابل توجه مصرف خوراک ممکن است به وجود بیماری در بین دام ها مربوط باشد. بنابراین، پیگیری میزان مصرف در یک مزرعه مهم است. همچنین بهتر است از آسیاب میکسر دامداری برای خرد کردن علوفه استفاده کنید تا بهترین غذا را متناسب با نیاز دامتان به آن بدهید .

کنترل وزن: یکی از شایع ترین علائم بیماری کاهش وزن است. شما می توانید با وزن کردن دام ها مشکلات سلامتی احتمالی را تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید: استرس گرمایی در گاو ها چیست؟

یک رژیم غذایی با کالری بیشتر و در مقادیر بیشتر ارائه دهید:

رژیم غذایی حیوانات در زمستان

همانطور که قبلاً در بالا ذکر شد، حیوانات تمایل دارند در زمستان با دمای پایین غذای بیشتری مصرف کنند. این غذا به آنها کمک می کند تا لایه ای از چربی روی بدن خود ایجاد کنند که به آنها امکان عایق بندی بهتر در برابر دمای پایین را می دهد.

بنابراین، علاوه بر در نظر گرفتن انتخاب یک رژیم غذایی پرکالری در ماه های سرد، افزایش عرضه مواد غذایی مهم است. بهتر است میزان مصرف خوراک دام را پیگیری کنید و به اندازه کافی برای تامین نیازهای تغذیه آنها ذخیره کنید.

مکان های خشک را برای استراحت پیدا کنید:

در فصل زمستان علاوه بر دمای پایین، میزان بارندگی و حتی برف نیز بیشتر است که باعث تولید گل و لای می شود و باعث می شود محل نگهداری دام مناطق مرطوب زیادی داشته باشد. اگر حیوانات در گل و لای دراز بکشند خیس می شوند و انرژی و گرمای بدن را با خشک کردن این گل “هدر می دهند”.

حیوانات برای استراحت به فضاهای خشک و در دسترس نیاز دارند تا در صورت بارندگی بتوانند به راحتی پناه بگیرند. امکانات خود را بررسی کنید و از وجود فضاهای مناسب برای این منظور مطمئن شوید. با قرار دادن پوش های پلاستیکی می توانید از خیس شدن محل استراحت دام ها اطمینان حاصل کنید. همچنین، سعی کنید مکان هایی را که حیوانات در آن زمان می گذرانند، پیگیری کنید تا مطمئن شوید که مکان های استراحت به درستی کار می کنند.

بیشتر بخوانید: مقایسه فیدر میکسر ثابت و متحرک

کنترل منابع آب و غذا را داشته باشید:

تضمین غذا و آب در طول زمستان برای حفظ سلامت دام کلیدی است حتی زمانی که دما بسیار پایین است. به همین دلیل، پیگیری ذخایر خوراک و آب موجود مهم است تا در این فصول دچار مشکل نشوید. اگر مزرعه شما کوچک است می توانید فیدر میکسر متحرک را برای خرد کردن علوفه استفاده کنید. همانطور که ممکن است دیده باشید، بسیاری از وظایف محافظت از حیوانات در برابر سرما تا حدودی طولانی و خسته کننده است. با این حال، با استفاده از فناوری های مختلف، بسیاری از آنها به فرآیندهای سریع و آسان تبدیل می شوند.

اگر می خواهید مزرعه خود را به تجهیزات دامداری مجهز کنید تا هم از سلامت دام های خود اطمینان حاصل کنید و هم زمان خود را به کارهای سازنده تر اختصاص دهید، می توانید با تیم ما تماس بگیرید تا بتوانیم شما را در مورد راه حل هایی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد راهنمایی کنیم. همچنین اگر این مطلب از مرکز فروش فیدر میکسر تکنوفیدر برایتان مفید بود یا تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید. امید است مطالعه این مقاله در مسیر حفظ سلامت دام های شما در فصول سرد سال کمک کننده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.